پیشنهاد سردبیر

وزیر اقتصاد آلمان در سخنانی گفت که کشورش با جنگ تجاری احتمالی بین چین و اروپا مخالف است و باید به هر قیمتی از این امر جلوگیری کرد.

وزیر اقتصاد آلمان: به هر قیمتی باید مانع جنگ تجاری با چین شویم

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، اتحادیه اروپا و چین را ترغیب کرد تا راه‌حلی سیاسی برای اختلاف بر سر خودروهای الکتریکی ساخت چین بیابند و گفت که باید به هر قیمتی از یک جنگ تجاری اجتناب شود.

هفته گذشته گزارش‌هایی منتشر و گفته شد که اتحادیه اروپا قصد دارد در تاریخ 25 سپتامبر در مورد تعرفه‌های قطعی بر خودروهای برقی وارداتی از چین رای گیری کند. آلمان و اسپانیا در تلاش هستند مانع اجرای این طرح شوند.

هابک در بیانیه‌ای که سه‌شنبه پس از گفت‌وگو با وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین در برلین منتشر شد، گفت که در حالی که آلمان رقابت با چین را پذیرفته است، باید این رقابت دارای شرایط منصفانه باشد.

وی گفت که مقامات کشورش اعتقاد دارند اعمال تعرفه‌ها و در نهایت جنگ تجاری به هر دو طرف آسیب وارد می‌کند.

هابک افزود: «به همین دلیل است که موضع من روشن است: ما به یک راه حل سیاسی نیاز داریم. کمیسیون اروپا و چین باید تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی از طریق مذاکره انجام دهند. من در این مورد با کمیسیون اروپا در تماس هستم.»

 کارشناسان اقتصادی می‌گویند که تصمیم جدید اتحادیه اروپا درباره افزایش تعرفه واردات خودروهای چینی احتمالاً آغازگر مذاکرات فشرده بین پکن و بروکسل با هدف جلوگیری از یک جنگ تجاری خواهد شد.

هابک، چند ماه پیش در بین نگرانی‌های ایجاد شده برای بالا گرفتن جنگ تجاری با چین راهی پکن شده بود.

هابک به طور شخصی علیه تعرفه‌های تجاری اتحادیه اروپا موضع‌گیری کرده است و اعتقاد دارد این افزایش باید آخرین راه‌حل نجات صنعت خودروسازی در اروپا باشد.

هابک قبل از سفرش به چین این کشور را یک شریک اصلی برای چالش‌های جهانی مثل مبارزه با تغییرات اقلیمی اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.